Klantenservice

Heb je een probleem ?
  • Retourneren / omruilen
  • Incomplete of foutieve levering
  • Schade / defect
Volg dan deze stappen:
  • Vul aub het contactformulier in
  • Wij behandelen het binnen 24/48h
  • En geven een gepersonaliseerd antwoord op je probleem

Gebruik het contactformulier

Onze klantenservice is open van 9.00 tot 16.00 uur, en bereikbaar op 03 74 000 41 (lokaal tarief)

Veel gestelde vragen

RUBRIEK BESTELLEN

U kan een bestelling bij Klium plaatsen door:
  1. Artikels in het winkelmandje te plaatsen,
  2. Uzelf te registreren met het aanmaken van een persoonlijk Klium account,
  3. Te kiezen voor een fast-check out. U kan dan bestellen met enkel uw naam, voornaam, e-mailadres en adresgegevens.
  1. U plaatst uw bestelling in de Klium webwinkel.
  2. Zodra de betaling van uw bestelling werd ontvangen wordt het order automatisch verwerkt. De pakbon rolt dan op dat moment ook uit de printers van ons magazijn.
  3. U ontvangt tegelijkertijd de orderbevestiging van uw bestelling in uw mailbox.
  4. Bevat uw bestelling alleen voorraad-artikels dan wordt uw bestelling nog dezelfde dag klaar gezet voor verzending (op werkdagen). En dat in het geval dat u hebt besteld en betaald vóór 16 uur (op werkdagen). Niet-voorraad-artikels uit een bestelling komen automatisch op bestellijsten te staan en worden nadien geleverd in een aparte zending.
  5. Zodra de voorraad-artikels uit uw bestelling bij ons klaar staan voor verzending ontvangt u een volgende mail met daarin de track & trace code van de verzending. Hiermee kan u de verzending online verder volgen. In dezelfde mail zal u eveneens de factuur van uw bestelling vinden indien uw bestelling geen back-orders bevat. Uw factuur wordt automatisch verzonden zodra alle artikels uit uw bestelling werden verzonden.
Bij Klium kan u betalen met volgende betaalmiddelen:
  1. PayPal
  2. Ideal
  3. Visa
  4. Mastercard
  5. Bankcontact/Mister Cash
  6. Maestro
  7. Bankoverschrijving/Overboeking
  8. (Dit duurt meestal 2-3 dagen voor het op de rekening staat, dus wordt de levering ook 2-3 dagen uitgesteld)
Uw bestelling bij ontvangst betalen kan niet. Orders bij Klium worden pas verwerkt nadat de betaling ervan werd verwerkt.
Dat hangt af van het betaalmiddel dat u koos. Visa, Mastercard, PayPal, Ideal, Bankcontact, enMaestro betalingen worden zeer snel verwerkt (binnen enkele minuten). Voor overschrijvingen/overboekingen kan de verwerking variëren tussen 2 en 3 werkdagen. Houdt u er wel rekening mee dat ook bij de betaling met bankoverschrijving/overboeking het order pas verwerkt wordt zodra de betaling is verwerkt. Dit heeft een gevolg voor de leveringstermijn van uw bestelling met 2/3 dagen verlengd wordt.
U heeft in dit geval tijdens het bestelproces gekozen om te betalen met een bankoverschrijving/overboeking. Bijgevolg heeft u een Proforma factuur ontvangen van ons. In een tweede mail ontvangt u van onze betaalprovider Docdata Payments een mail met de betaalreferenties. Het is belangrijk dat u de betaalreferenties uit die mail gebruikt bij het uitvoeren van de bankoverschrijving/overboeking.
Sommige buitenlandse kredietkaarten worden in het kader van fraudebestrijding tegen gehouden bij de betaalprovider. Kredietkaarten uit de Benelux worden zonder probleem aanvaard. Indien uw kredietkaart niet uit deze regio’s afkomstig is wordt de betaling geblokkeerd en zal er geen order worden verwerkt.
Een orderbevestiging wordt automatisch gegenereerd zodra de betaling van een order werd verwerkt. De orderbevestiging wordt verzonden naar het mailadres dat gekoppeld is aan uw Klium account. Indien u toch geen orderbevestiging ontving kan dat te wijten zijn aan:

  • U koos als betaalmiddel voor overschrijving/overboeking. Dan kreeg u van Klium een mail met de proforma factuur. Vervolgens krijgt u van de betaalprovider Docdata Payments een mail met vermelding van de betaalreferenties. Verwerk steeds de betaalreferenties uit deze mail van Docdata Payments om uw overschrijving/overboeking uit te voeren. Zodra de betaling van uw bestelling is verwerkt (2 tot 3 werkdagen) ontvangt u automatisch ook de orderbevestiging in uw mailbox.

  • Controleer het mailadres dat u opgaf in uw Klium account. Het komt voor dat het gekoppelde mailadres aan het account een typefout bevat. U ontvangt daardoor geen mailverkeer van ons. Neem even contact op met de Klium klantendienst. We corrigeren in dat geval het mailadres van uw account voor u.

  • Controleer even of de orderbevestiging niet toevallig in de spam-folder is terecht gekomen.

  • Het betalingssysteem is even blijven hangen bij meerdere betaalpogingen. Uitzonderlijk blijft een betaling hangen bij de betaalprovider wanneer er meerdere mislukte betaalpogingen voor een bestelling werden uitgevoerd. Uw order blijft dan wel nog steeds in ons systeem zitten, maar wordt door de verschillende betaalpogingen niet verwerkt. Geen nood want hierop gebeurt een dagelijkse controle waarbij de orders manueel worden recht gezet. Mocht u 24 uren na uw bestelling toch geen orderbevestiging ontvangen hebben, neem dan contact op met de Klium klantendienst.
  • B-Post zendingen kunnen geleverd worden naar het thuisadres, naar een afhaalpunt naar keuze of naar een pakjesautomaat.
  • Artikels die zwaarder zijn dan 30 kg en/of langer zijn dan 1.50 meter worden verzonden met de firma Getax en kunnen niet in een pakjesautomaat of afhaalpunt geleverd worden. Er dient op het verzendadres ook iemand aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
  • PostNL zendingen kunnen niet naar een afhaalpunt of pakjesautomaat verzonden worden.
Bij Klium geldt dat alle orders van voorraad-artikels die op werkdagen vóór 16 uur besteld en betaald werden, de dag nadien worden geleverd. Voor bestellingen met niet-voorraad artikels krijgt u in de webwinkel een indicatie van de gemiddelde levertermijn. Deze gemiddelde levertermijn staat vermeld op elke productpagina en is gebaseerd op de laatste 4 leveringen van de fabrikant voor dat product. Wenst u toch een iets specifiekere leveringstermijn voor een niet-voorraad artikel te weten? Of is de levering van een niet-voorraad artikel voor u dringend? Neem dan contact op met de Klium klantendienst. We gaan dan voor u bij de leverancier na wat de mogelijkheden zijn.
Bij Klium worden alle voorraad-artikels onmiddellijk verzonden zodra een order is verwerkt. Voor niet-voorraad artikels heeft u een keuze. Wanneer u meer dan 1 niet-voorraad artikel (backorder) in uw bestelling heeft staan, kan u kiezen om alle backorders in 1 zending te laten leveren of om deze telkens afzonderlijk te laten leveren wanneer ze bij ons binnen komen.
Bij Klium streven we ernaar om telkens de beste prijs aan te bieden. U zal merken dat de verkoopprijzen bij Klium bijzonder gunstig zijn. Op regelmatige basis verschijnen aanvullend ook speciale acties met voordeelpakketten. Heeft u een order waarvoor u toch een prijsofferte wenst? Dat kan, indien het orderbedrag boven 5.000 € bedraagt en de artikels uit uw prijsaanvraag niet reeds in promotie staan. Neem hiervoor contact op met de Klium klantendienst door het contactformulier in te vullen of stuurt u een mail naar info@klium.com. Vermeld steeds de artikelnummers en de omschrijvingen van de fabrikant in uw aanvraag.
De meest eenvoudige manier om dit te doen is door de gewenste artikels eerst toe te voegen aan uw winkelmandje en vervolgens door te gaan met de volgende stap “afrekenen”. U heeft in deze volgende stap dan een keuze om uw winkelmandje op te slaan als een pdf document. Op die manier kan u ook steeds dit winkelmandje blijven raadplegen in uw account. Stuur het pdf document per mail door naar de Klium klantendienst. Wij gaan op basis van de ingestuurde pdf verder met het opmaken van een prijsofferte.

RUBRIEK MIJN ACCOUNT

Er kunnen een aantal oorzaken zijn waarom het aanmaken van een nieuw account niet lukt.

  • Klopt het BTW nummer dat u opgaf? Indien een foutief BTW nummer wordt opgegeven zal u een foutmelding krijgen bij het aanmaken van uw account. U kan dan niet verder gaan naar de volgende stap. Controleer eventueel ook de geldigheid van het BTW nummer op de website van VIES: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl

  • Het veld “postcode” geeft automatisch de plaats van uw adres wanneer u dit veld invult. Probeer de cijfers van de postcode langzamer in te typen indien u in eerste instantie geen resultaat krijgt. Daar waar de database met de postcode adressen van Nederland en België automatisch worden onderhouden is er een mogelijkheid dat uw postcode toch niet in de database staat. Neem in dit geval even contact op met de Klium klantendienst. We helpen u dan dit op te lossen.
U kan uw paswoord resetten door in te loggen op uw Klium account. In het gedeelte “Mijn persoonlijke informatie” kan u een nieuw paswoord instellen.
Bent u uw paswoord vergeten dan kan u een nieuw paswoord aanvragen op de inlog pagina. Volg de link op deze pagina en vul uw mailadres in (dat gekoppeld is aan uw Klium account). U ontvangt vervolgens uw nieuw paswoord in de mailbox.
U kan te allen tijde de gegevens in uw account veranderen. Uw adres kan u wijzigen in de rubriek “Mijn adressen”.

RUBRIEK TRANSPORT & LEVERINGEN

Klium.nl – Verzendingen Nederland

Bij Klium is PostNL de bezorger voor de klanten in Nederland van alle pakketten die minder wegen dan 30 kg en korter zijn dan 1.50 meter. Voor de verzending van de artikels die zwaarder zijn dan 30 kg of langer zijn dan 1.50 meter wordt de zending verzorgd door de firma GETAX.

Klium.be – Verzendingen België

B-Post is de bezorger voor de klanten in België voor alle pakketten die minder wegen dan 30 kg en kleiner zijn dan 1.5 meter. Voor de verzending van de artikels die zwaarder zijn dan 30 kg of langer zijn dan 1.5 meter wordt de levering verzorgd door de firma GETAX.
  • B-Post zendingen kunnen geleverd worden naar het thuisadres, naar een afhaalpunt naar keuze of naar een pakjesautomaat.
 
  • Artikels die zwaarder zijn dan 30 kg en/of langer zijn dan 1.50 meter worden verzonden met de firma Getax en kunnen niet in een pakjesautomaat of afhaalpunt geleverd worden. Er dient op het verzendadres ook iemand aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
 
  • PostNL zendingen kunnen niet naar een afhaalpunt of pakjesautomaat verzonden worden.
U kan tijdens het bestelproces uw leveringsadres en thuisadres/facturatieadres opgeven. Houdt u er wel rekening mee dat de levering van artikels die zwaarder zijn dan 30 kg en/of langer zijn dan 1.5 meter, door de firma Getax wordt verzorgd. Bij Getax zendingen dient er steeds iemand aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.
Dit is helaas niet mogelijk bij de bezorger. Via de track & trace code (B-Post of PostNL) geeft de bezorger wel een indicatie wanneer een zending bezorgd zal worden
Bij Klium geldt dat alle orders voor voorraad-artikels die op werkdagen vóór 16 uur besteld en betaald werden de dag nadien worden geleverd. Voor bestellingen met niet-voorraad artikels krijgt u in de webwinkel een indicatie van de gemiddelde leveringstijd. Deze gemiddelde leveringstijd staat vermeld op elke productpagina en is gebaseerd op de laatste 4 leveringen van de fabrikant voor dat product. Wenst u toch een iets specifiekere leveringstermijn voor een niet-voorraad artikel te weten? Neem dan contact op met de Klium klantendienst. We gaan dan voor u bij de leverancier na wat de mogelijkheden zijn.
De track & trace code wordt gelinkt aan uw bestelling zodra de artikels of het artikel uit uw bestelling in het magazijn klaar staat voor verzending. Er kunnen meer oorzaken zijn waarom u nog geen track & trace code ontving:
 
  • Het door u bestelde artikel is geen standaard voorraad-artikel en staat dus in back-order. Indien dit artikel het enige artikel uit uw bestelling is het normaal dat u de track & trace code nog niet ontving. U ontvangt dit wanneer het back-order artikel bij Klium aankomt en voor verzending klaar werd gezet.

  • Bestelde artikels die zwaarder zijn dan 30 kg en/of langer zijn dan 1.5 meter worden bezorgd door een daarvoor afgestemde bezorger. Voor Klium is dat de firma GETAX voor dergelijke zendingen. Er wordt bij een GETAX-verzending geen track & trace code bezorgd. Wilt u toch de status kennen van de verzending? Neem dan telefonisch contact op met de Klium klantendienst. We kijken dan voor u de status van de GETAX-verzending na via ons intern systeem.

  • Controleer even de spam folder van uw mailbox. Misschien is deze mail hier ongelukkig in terecht gekomen.
  • Voorbeeld 1
    Uw product/verpakking is defect als gevolg van het transport. U kan dan de levering weigeren en ons dit melden door een mail te sturen naar info@klium.com. Als u dit niet meteen doet, vallen de retour kosten mogelijk voor uw rekening. Vermeld steeds uw orderreferentie en/of uw klantennummer. Afhankelijk van de aard van het probleem stuurt Klium u een nieuw product op of wordt het naar de fabrikant gestuurd voor herstelling.
 
  • Voorbeeld 2
    Bij de levering via de transporteur ziet u dat uw colli beschadigd is. Dit moet u dan melden op de leveringsbon met de melding “Pakket beschadigd“. Indien u dan later vaststelt dat ook de inhoud ook is volstaat het om de klantdienst per mail te contacteren: info@klium.com. Vermeld steeds uw klantennummer en/of ordernummer in uw communicatie naar ons en voeg bij voorkeur ook een foto van de beschadiging aan het bestelde artikel toe. Onze klantendienst zal dan met u contact opnemen voor een gratis retour indien u een melding van beschadiging heeft gemaakt op het leveringsdocument.
Uw product is defect, het werkt niet of niet zoals het moet. In dit geval wordt de retour op onze kosten genomen, als u dit meteen meldt na ontvangst van het product. De retour wordt dan door Klium geregeld (U krijgt een retour label of we laten het product ophalen). Contacteer de klantendienst per mail: info@klium.com. Vergeet niet om uw klantnummer en/of orderreferentienummer te vermelden.
Voor alle aankopen geldt het herroepingsrecht. En dat in het geval dat u zich bijvoorbeeld vergist in uw bestelling of indien het product u bij ontvangst toch niet bevalt. Dit recht is geldig als het product naar ons retour wordt verzonden binnen de 14 dagen na de levering. De retour kan gratis zijn of ten uw kosten, dit is afhankelijk van de aard van de aanvraag. Uw bestelling wordt door Klium terugbetaald bij ontvangt van de goederen in ongebruikte staat en in originele verpakking. Om het product terug te sturen vult u het contactformulier in of stuurt u een mail naar info@klium.com. Vermeld steeds uw klantnummer en/of orderreferentienummer.
  • Voorbeeld 1
    Uw bestelling omvatte meerdere artikels (+1)
    .
    Het is mogelijk dat uw bestelling is opgedeeld in meerdere colli’s en u alvast de eerste colli uit uw bestelling ontving maar de overige colli’s nog onderweg zijn naar u. Ontving u 48 uren na uw bestelling niet alle artikels uit uw bestelling? Neem dan contact op met de Klium klantendienst. We controleren dan voor u de verzending van uw bestelling.

  • Voorbeeld 2
    Uw bestelling omvatte meerdere artikels waarvan zowel voorraad-artikels als niet-voorraad artikels.
    Voorraad-artikels worden bij bestelling onmiddellijk door Klium verzonden. De niet-voorraad artikels (de back-orders), ontvang u op een later tijdstip in een afzonderlijke zending. We sturen back-orders onmiddellijk door van het moment dat deze bij Klium binnen komen van de leverancier of fabrikant.

  • Voorbeeld 3
    Ik ontving mijn product, toen opende ik mijn pakket en ontbrak er een accessoire?
    Neem contact op met de Klium klantendienst door het contactformulier in te vullen of door een mailtje te sturen naar info@klium.com. Vermeld steeds uw klantnummer en/of bestelreferentie. We zoeken dan voor u uit waarom er een accessoire ontbrak. In geval van een manco versturen we het artikel in een afzonderlijke zending.

  • Voorbeeld 4
    Ik ontving mijn product, toen opende ik mijn pakket en bleek dat ik niet het juiste artikel ontving?
    In beide gevallen stuurt u binnen een periode van 14 dagen na ontvangst van de goederen, een mail naar info@klium.com. Vermeld steeds uw orderreferentie en/of uw klantennummer en voeg eventueel een foto van het label van het fout bezorgde artikel toe. De klantendienst zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Uw bestelling omvatte meerdere artikels (+1). Het is mogelijk dat uw bestelling is opgedeeld in meerdere colli’s en u alvast de eerste colli uit uw bestelling ontving maar de overige colli’s nog onderweg zijn naar u. Ontving u 48 uren na uw bestelling niet alle artikels uit uw bestelling? Neem dan contact op met de Klium klantendienst. We controleren dan voor u de verzending van uw bestelling.
Het kan dat de bezorger uw bestelling heeft geleverd bij de buren indien er op het bezorgadres niemand aanwezig was op het tijdstip van de levering. Het is ook mogelijk dat in geval van afwezigheid op het bezorgadres, de bezorger een kaartje in de brievenbus heeft achtergelaten om ofwel een afspraak te maken voor een tweede aanmelding ofwel om de mogelijkheid te geven dat u het pakket zelf in ontvangst kan nemen op een afhaalpunt. Is uw pakket tijdens uw afwezigheid toch niet geleverd bij de buren of heeft u geen kaartje in de bus ontvangen van de bezorger? Vul dan het contactformulier in of stuurt u een mail naar info@klium.com. Vermeld steeds uw klantnummer en/of orderreferentienummer. We gaan dan voor u na waar uw bestelling zich bevindt.

RUBRIEK FACTUUR

De factuur van uw bestelling wordt automatisch gegenereerd zodra het laatste artikel uit uw bestelling werd verzonden. Het kan zijn dat u uw factuur nog niet heeft ontvangen omdat u nog wacht op de verzending van een aantal back-order artikels. U heeft dan de voorradige artikels reeds ontvangen, maar de back-order artikels zijn nog niet verzonden.
Controleer of de mail niet eventueel in de spam folder van uw mailbox is terecht gekomen. Indien er aanpassingen werden gedaan in uw bestelling (vb. een artikel op uw vraag in het order gewist of gewijzigd) dan zal u de factuur niet automatisch ontvangen. Ook in het geval dat er na een prijsaanvraag een manueel order door ons werd ingezet, zal de factuur niet automatisch bezorgd worden na verzending van de goederen.

Heeft u bij controle toch geen factuur terug gevonden in uw mailbox? Werd na het plaatsen van het order op uw verzoek iets in uw bestelling gewijzigd of werd het order door ons manueel ingezet na een prijsaanvraag?
Neem dan even contact op met de Klium klantendienst door het contactformulier in te vullen of door een mail te sturen naar info@klium.com. We zorgen dat uw factuur wordt verzonden.
Dit is helaas niet meer mogelijk in de fase wanneer u de factuur ontving. Zolang u nog geen factuur van uw bestelling ontving kunnen deze gegevens worden toegevoegd, maar eens de factuur werd gegenereerd is het toevoegen van een BTW nummer niet meer mogelijk.
Deze facturatiegegevens kunnen we voor u aanpassen. Enkel de BTW gegevens kunnen we niet meer aanpassen nadat u de factuur van uw bestelling ontving. Neem even contact op met de Klium klantendienst door het contactformulier in te vullen of door een mail te sturen naar info@klium.com. We zorgen dat de gegevens van uw factuur worden aangepast.

RUBRIEK GARANTIE ALGEMEEN

Eerst en vooral moet u het contactformulier invullen. Een medewerker van de klantendienst neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op. De verzendkosten om het product naar ons te sturen zijn voor uw rekening. En dit omdat de garantie van toepassing is op het product en niet op de verzendkosten. Als u het product terugstuurt moet u steeds een kopie van de aankoopfactuur toevoegen, alsook het dossiernummer vermelden dat u krijgt bij het invullen van het formulier. Zodra wij uw product ontvangen sturen wij het door naar de leverancier voor nazicht/herstelling. Uw artikel wordt onmiddellijk terug naar u opgestuurd wanneer deze terugkomt van de leverancier/fabrikant.
Neem contact op met de klantendienst door het contactformulier in te vullen. Een medewerker van de klantendienst neemt vervolgens zo snel als mogelijk contact met u op. Houdt er rekening mee dat de verzendkosten om het defect product naar ons te sturen voor uw rekening zijn. Eens wij het artikel ontvangen sturen we het door naar de leverancier voor herstelling. De leverancier zal ons dan een offerte maken voor de herstelling die wij dan naar u doorsturen. Indien u de kosten aanvaard zullen wij u een factuur sturen; indien u ze niet aanvaardt sturen wij het product terug op uw kosten. In veel gevallen moet u dan wel offerte-kosten betalen die de leverancier ons ook zal aanrekenen.
De garantievoorwaarden zijn afhankelijk van fabrikant tot fabrikant. De garantieperiodes voor elk merk vindt u terug op de Klium website. Op de productpagina’s vindt u onder de productafbeelding van een artikel de informatie over de garantietermijn met een link naar de garantievoorwaarden van het desbetreffende merk.
Klium is officiële dealer van alle merken die in de webwinkel worden verkocht. U kan ons op de dealerpagina van onze partners vinden onder de naam Klium, IBSS nv of onder Prodex North European Logistics & Services.

RUBRIEK RETOUR

U kan het artikel retour sturen indien deze nog in de originele verpakking zit en het artikel in originele (ongebruikte) staat is. Neem voor elke retouraanvraag schriftelijk contact op met de Klium klantendienst door het contactformulier in te vullen of door een mail te sturen naar info@klium.com. Vermeld ook steeds uw klantnummer en/of bestelreferentie in uw retouraanvraag. U ontvangt van ons dan een referentienummer en het adres waarnaar u het artikel mag verzenden. Houdt u er rekening mee dat de kosten voor de retourzending voor uw rekening zijn.