Tijd is een schaars goed. We begrijpen dat het vaak snel moet gaan of dat je niet altijd de tijd hebt om de bezorger op te wachten. Daarom geven we je de vrijheid om te bepalen hoe en waar je bestelling bezorgd wordt. Ben je overdag niet thuis? Maak dan gebruik van de vele afhaalpunten of pakjesautomaten bij jou in de buurt. Je kiest tijdens de checkout van je bestelling zelf hoe en waar je bestelling geleverd wordt en wie de bezorger zal zijn.
Klium werkt samen met bpost, PostNL, DPD en Getax Transmissions. Voor bestellingen met artikelen onder de 30 kg en/of kleiner dan 1,5 m heb jij de keuze om je bestelling door bpost, PostNL of DPD te laten bezorgen. Voor bestellingen met artikelen boven de 30 kg en/of met afmetingen groter dan 1,5 m doen we automatisch beroep op de hierin gespecialiseerde vervoerder Getax/Transmissions. Wil je gebruik maken van een bpost pakjesautomaat? Hou dan zeker rekening met afmetingen, want niet elk artikel past in een bposts Cubee pakjesautomaat. In dat geval verkies je beter een afhaalpunt of je thuisadres boven een pakjesautomaat.
Je ontvangt een verzendbevestiging van ons met de track & trace link zodra je bestelling klaar staat in ons centraal magazijn. Het kan zijn dat je niet onmiddellijk een status over het bezorgmoment ziet in de track & trace op het moment dat je de bevestiging ontving. Probeer het enkele uren later want de track & trace info wordt regelmatig bijgewerkt. Zo is er een eerste update wanneer je bestelling in het sorteerproces van de bezorger zit (vaak vanaf middernacht). Koos je tijdens de checkout van je bestelling voor een afhaalpunt of pakjesautomaat? Dan ontvang je van de bezorger een sms of email zodra je pakje klaar ligt om afgehaald te worden. De track & trace info voor de verzendingen met gtax/transmissions krijgt een eerste update op de dag van de verzending.
Next-day delivery?
De voorraad-artikelen uit je bestelling mag je al vanaf de volgende dag met bpost verwachten wanneer je op werkdagen vóór 16.00 uur bestelt.
Kies de voor jou meest geschikte bezorgoptie
Jij bepaalt tijdens de checkout van je bestelling zelf op welk adres je bestelling wordt bezorgd. Ben je overdag niet thuis? Maak dan gebruik van één van de 2300 postkantoren, postpunten, kariboo!-spots. Er is altijd wel een afhaalpunt bij jou in de buurt. Of maak gebruik van de Cubee pakjesautomaten waar je dag en nacht je pakje kan afhalen. De Cubee automaten staan op drukbezochte plaatsen, verspreid over heel België. Zodra je pakje door bpost werd bezorgd ontvang je een sms of email. Let wel op dat afmetingen van je besteld artikel niet te groot zijn voor een Cubee pakjesautomaat.
1. Afhaalpunten of Cubee pakjes automaat
Haal je pakje af wanneer het jou uitkomt:
2. Thuis laten bezorgen
Kies je zelf een adres als afleverlocatie? Dan bezorgt bpost je pakje tussen 8 en 17 uur. De track & trace info voor jouw pakje geeft een betere indicatie tussen welke uren de postbode je pakje zal leveren (dit is een tijdsindicatie).
Niet thuis op met moment van bezorging?
Met het afwezigheidsbericht dat de bezorger in je brievenbus achterlaat, kan jij (of iemand anders) binnen de 14 dagen het pakje afhalen in een afhaalpunt kort in de buurt. Dit kan al vanaf de eerst volgende werkdag.
Zelf de bpost bezorgopties permanent instellen voor alle (toekomstige) zendingen
Via de MijnVoorkeuren-dienst van bpost kan je vermijden dat je je pakje mist als je niet thuis bent. Je kan via bpost.be/mijnvoorkeuren instellen wat er in dat geval met jouw pakje moet gebeuren. Je kan instellen dat de postbode het op een door jou gekozen veilige plaats rond het huis levert, het afgeeft bij een door jouw gekozen buur of het in een door jouw gekozen afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat in de buurt levert. Die voorkeuren worden voor al jouw pakjes toegepast.
Next-day delivery?
De voorraad-artikelen uit je bestelling mag je al vanaf de volgende dag met PostNL verwachten wanneer je op werkdagen vóór 20 uur bestelt.
Niet thuis tijdens het bezorgmoment?
Was je niet thuis tijdens het bezorgmoment, dan probeert PostNL je pakket af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger ‘een niet-thuis code’ achter. Met deze code kan je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Als je niets doet, komt PostNL de eerst volgende bezorgdag nog een keer langs.
Next-day delivery?
De voorraad-artikelen uit je bestelling mag je al vanaf de volgende dag met DPD verwachten wanneer je op werkdagen vóór 16.30 uur bestelt.
Kies je thuisadres of één van de vele afhaalpunten dichtbij huis.
Wordt jouw pakket bezorgd door Getax/Transmissions (zendingen met artikelen boven 30 kg en/of groter dan 1,5 m), dan dient er iemand thuis te zijn op het moment van de bezorging. Indien er niemand aanwezig is, zal de bezorger een kaartje achter laten. Hierop staat de informatie waarmee je een afspraak kan maken voor een tweede bezorgmoment. De track & trace informatie van Getax/Transmissions wordt pas actief op de dag van de levering.
De voorraad-artikelen uit elke bestellingen die vóór 16 uur (bezorger bpost), 16.30 uur (bezorger DPD) of vóór 20 uur (bezorger PostNL) wordt afgerekend, verzenden we nog dezelfde werkdag. 97% van de verzendingen worden de eerste werkdag na bestelling bezorgd. Producten die Klium voor je moet bestellen bij onze fabrikanten of leveranciers (, de zogenaamde back-orderartikelen,) worden onmiddellijk na ontvangst naar je toegestuurd. Meer informatie over de levertijden van de door jou bestelde artikelen, vind je altijd terug in de orderbevestiging of verzendbevestiging die je per mail ontvangt. Heb je een account bij Klium? Dan kan je op elk moment de details en de status over je bestellingen raadplegen.
Dit zijn de kosten voor het klaarmaken en verzenden van jouw bestelling. Bestellingen met een totaal orderbedrag vanaf €125 verzenden we gratis.
De kosten worden ook vertoond in het overzicht voordat je je bestelling afrekent.
Neem dan contact op met onze klantendienst. Je kan ons elke werkdag bereiken via [email protected] en telefonisch op 03 74 000 41 (tussen 09:00 en 16:00). We helpen je graag!