Bosch Blauw garantie

Welke garanties heb je op Bosch Blauw product?

Naast de wettelijke garantie biedt Bosch een aanvullende fabrieksgarantie.
Wanneer je Bosch Blauw gereedschap bij Klium koopt en nadien je aankoop registreert,
profiteer je bovendien van 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE.
Klium is een officiële en erkende dealer van Bosch (dat geldt trouwens voor alle merken in onze webshop).

De wettelijke garantie
Particuliere klanten, 2 jaren wettelijke garantie
Particulieren klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.  

Zakelijke klanten, 1 jaar wettelijke garantie
Zakelijke klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.

Wat houdt de fabrieksgarantie van Bosch in?

De Bosch Blauw Garantie geeft je:

  • 3 jaar garantie op elektrisch gereedschap. Dit geldt voor alle professionele blauwe elektrische gereedschappen en meetgereedschappen van Bosch. Uitgesloten zijn hoogfrequent gereedschap, industriële accuschroevendraaiers en persluchtgereedschap, meegeleverde accessoires, accupacks en oplaadapparaten.
  • 2 jaar Premium Service voor accu's en oplaadapparaten. Dit geldt voor alle professionele blauwe Bosch Lithium-Ion-accu's inclusief oplaadapparaten. Treedt er tijdens de looptijd van de Accu Premium Service door een materiaal- of fabricagefout of door slijtage een gebrek aan een accu of een oplader op, dan zal Bosch deze vervangen, eventueel door een nieuw model. Vervangen accu's of oplaadapparaten worden eigendom van Bosch.

bekijk alle Bosch productenlees de fabrieksgarantie

Wat houdt de extra Klium garantie in?

Bij Klium krijg je 5 jaar GARANTIE op elektrische gereedschappen van Bosch Blauw. Bovenop de fabrieksgarantie ontvang je na registratie van je aankoop 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE. Dat betekent meer zekerheid om je nieuwe aankoop lange tijd zorgeloos te gebruiken.

De wettelijke garantie is 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor zakelijke klanten. Na registratie bij de fabrikant kan je, naargelang merk of product, de garantie verlengen. Klium verlengt deze garantie tot maximaal 5 jaar. 

Voor de extra Klium garantie gelden dezelfde garantievoorwaarden als van de leverancier. De Klium garantie is niet geldig op producten of productgroepen die door de fabrikant uitgesloten worden voor een verlengde garantietermijn. Indien je een Bosch Blauw product niet kan aanmelden bij de fabrikant voor een verlengde garantie, is de extra Klium garantie dus niet van toepassing. De Klium garantie is van kracht vanaf 02/07/2018.

Wat moet je doen voor de Bosch Blauw garantie en de extra Klium garantie?

Nadat je een Bosch Blauw product bij Klium hebt gekocht, heb je 4 weken de tijd om je machine, accu of oplaadplatform te registeren. Dit doe je door een account aan te maken op het PRO360 digitale service platform. Het PRO360 platform maakt je huidige en toekomstige registraties eenvoudiger.

Op het oude portaal kan je nog steeds terecht voor je eerdere registraties. Hier vind je ook de mogelijkheid om een gegevenstransfer naar PRO360 te doen.

registreren

Er is een probleem met mijn Bosch gereedschap, wat nu?

Simpel: neem contact op met de Klium klantenservice. Omschrijf het probleem en mail ons het aankoopbewijs en het garantiecertificaat, dan helpen wij je verder.

Belangrijk om weten! 

Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen. 

Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:

  • stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,
  • brandstofaangedreven machines: verwijder brandstof en olie uit het reservoir.

 

klantenservice