DeWALT garantie

Welke garanties heb je op een product van DeWALT?

Naast de wettelijke garantie biedt DeWALT een aanvullende fabrieksgarantie na succesvolle registratie.
Wanneer je DeWALT gereedschap bij Klium koopt en nadien je aankoop registreert,

profiteer je bovendien van 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE.
Klium is een officiële en erkende dealer van DeWALT (dat geldt trouwens voor alle merken in onze webshop).

De wettelijke garantie
Particuliere klanten, 2 jaren wettelijke garantie
Particulieren klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.  

Zakelijke klanten, 1 jaar wettelijke garantie
Zakelijke klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.

Wat houdt de fabrieksgarantie van DeWALT in?

Naast de standaard garantie, kent DeWALT een zogenaamde Europese 3 jaar machinegarantie. Deze garantie is alleen beschikbaar voor de eindgebruiker, die de machine(s) heeft gekocht bij een erkende Europese DEWALT dealer, zoals Klium, en geldt niet voor personen die de machines kopen met als doel wederverkoop of verhuur.

De Europese 3 jaar machinegarantie van DeWALT geldt ook niet voor:

  • Bevestigingsgereedschappen, zoals tackers en kruitschiethamers.
  • Accu’s en laders
  • Gereconditioneerde machines met de markering “Factory rework” en/of “Q”.
  • Compressoren en generatoren

bekijk alle DeWALT productenlees de fabrieksgarantie

Wat houdt de extra Klium garantie in?

Bij Klium krijg je 5 jaar GARANTIE op elektrische gereedschappen van DeWALT. Bovenop de fabrieksgarantie ontvangt je na registratie van je aankoop 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE. Dat betekent meer zekerheid om je nieuwe aankoop lange tijd zorgeloos te gebruiken.

De wettelijke garantie is 2 jaa voor particulieren en 1 jaar voor zakelijke klanten. Na registratie bij de fabrikant kan je, naargelang merk of product, de garantie verlengen. Klium verlengt deze garantie tot maximaal 5 jaar.

Voor de extra Klium garantie gelden dezelfde garantievoorwaarden als van de leverancier. De Klium garantie is niet geldig op producten of productgroepen die door de fabrikant uitgesloten worden voor een verlengde garantietermijn. Indien je een DeWALT product niet kan aanmelden bij de fabrikant voor een verlengde garantie, is de extra Klium garantie dus niet van toepassing. De Klium garantie is van kracht vanaf 02/07/2018.

Wat moet je doen voor de DeWALT garantie en de extra Klium garantie?

Nadat je een DeWALT product bij Klium hebt gekocht, ga je naar de DeWALT website en registreert daar je machine, accu of oplaadapparaat binnen 4 weken na aankoop. Je ontvangt dan een garantie- en servicecertificaat in de vorm van een pdf document. Let wel: elk apparaat moet je afzonderlijk registreren. Op dezelfde pagina kan je op voorhand ook zelf controleren of je aankoop in aanmerking komt voor een verlengde garantietermijn.

Hou het aangekocht artikel tijdens de registratie bij de hand. DeWALT vraagt je nl. naar o.a het serienummer, het productmodel en de datumcode. Vind je de datumcode niet onmiddellijk? Bekijk dan waar de datumcode op jouw Dewalt machine kan staan. 

registreren

Er is een probleem met mijn DeWALT gereedschap, wat nu?

Simpel: neem contact op met de Klium klantenservice. Omschrijf het probleem en mail ons het aankoopbewijs en het garantiecertificaat, dan helpen wij je verder.

Belangrijk om weten! 

Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen. 

Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:

  • stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,
  • brandstofaangedreven machines: verwijder brandstof en olie uit het reservoir.

 

klantenservice