GARDENA is hét voorkeursmerk op het gebied van tuinverzorging van miljoenen tuinliefhebbers wereldwijd. Dat komt ongetwijfeld omdat GARDENA een compleet assortiment benodigdheden aanbiedt. Of het nu gaat om besproeiingssystemen, pompen, tuinvijvers, gazononderhoud, verzorging van bomen en struiken, tuingereedschap of bodembewerking. GARDENA heeft het in huis!
Tuinliefhebbers hebben hun keuze gemaakt: zij vertrouwen op het GARDENA combisysteem. Het is het meest verkochte gereedschapssysteem. En dat is niet voor niets. Voor elke toepassing – bodem- en gazononderhoud, in de hoogte werken of sneeuwruimen in de winter – is er altijd de juiste steel/gereedschapscombinatie.
Het geheim van het succes van GARDENA ligt in de bijzonder innovatieve kracht van het merk en in zijn consequente verkoop- en marketingbeleid. GARDENA zorgt elk jaar opnieuw voor innoverende concepten met technische vooruitgang, gebaseerd op recente ontwikkelingen.
GARDENA is uitgegroeid tot een wereldwijd gerenommeerde fabrikant van intelligente producten en systemen voor tuinverzorging. De grote doorbraak kwam er toen in 1968 het Original GARDENA System werd gelanceerd. Het concept rond het aanbieden van systeemoplossingen vond in de daarop volgende decennia vervolg in het GARDENA combisystem (1977) en het GARDENA accu-system V12, GARDENA Sprinklersystem en GARDENA Micro-Drip-System (alle in 1990).
In 2007 werd GARDENA overgenomen door de Zweedse firma Husqvarna. Ingenieurs van beide firma’s bundelen hun kennis en gaan steeds weer op zoek naar nieuwigheden die de markt kunnen veroveren.
Tegenwoordig is GARDENA het grootste merk voor hoogwaardig tuingereedschap in Europa. Met vestigingen in meer dan 80 landen speelt het een belangrijke rol bij het aanspreken van mensen die hun tuin beschouwen als een 'levende ruimte nabij de natuur' en een plek voor welzijn, recreatie en plezier.