Verzend- en behandelkosten:
Retourneren: het herroepingsrecht
Je kan een artikel, binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst, terugsturen of binnen deze periode aangeven dat je van jouw aankoop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het artikel te retourneren.
We vragen je het artikel retour te sturen in originele (ongebruikte) staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Indien je tijdens de bedenktermijn verder bent gegaan dan nodig is voor de beoordeling of je het product wilt behouden, dan mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag.
We vragen je voor het aanmelden van jouw retour hieronder 'Retourneren' te selecteren als type aanvraag en het contactformulier in te vullen. Volg de vervolgstappen om je retourlabel aan te maken/af te drukken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Check de garantievoorwaarden
Controleer op voorhand of de garantievoorwaarden van de leverancier van toepassing zijn. Je vindt in onze webwinkel en ook onderaan deze klantenservice pagina, de links naar de garantiepagina's van verschillende merken. Selecteer een merk, volg de link naar "lees de fabrieksgarantie" op de garantiepagina en controleer of je aanvraag voldoet aan alle voorwaarden.
Aanvraag indienen
Voldoet jouw aanvraag aan de fabrieksgarantie, vul dan onderstaand contactformulier in. Selecteer "Defect product / Garantie aanvraag" als type aanvraag en vervolledig het formulier. Vermeld steeds je bestelnummer en het artikelnummer in je aanvraag. Wanneer je een Klium account hebt en je ingelogd bent, kan je bestelnummers en artikelen selecteren uit je bestelhistorie en dien je dus zelf minder informatie in te vullen. Omschrijf duidelijk het defect of het probleem bij elke aanvraag die je doet en voeg een videofragment en/of foto's toe wanneer dit je aanvraag kan verduidelijken. Na het indienen van het formulier, ontvang je van één van onze medewerkers per mail een dossiernummer en verdere instructies om het artikel naar ons te versturen.
Belangrijk om weten!
Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen.
Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:- stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,- brandstofaangedreven machines: verwijder de brandstof en olie uit het reservoir.
Artikel ontvangen
Zodra wij het artikel ontvangen, versturen we het onmiddellijk naar onze leverancier voor nazicht en herstelling. Op regelmatige tijdstippen zal je van ons een update krijgen over je aanvraag. Valt de herstellingsaanvraag volgens de leverancier niet onder de garantievoorwaarden, dan ontvang je hierover bericht van ons. De leverancier zal dan een offerte (bestek) maken voor de herstelling die wij je dan bezorgen. Wanneer wij het artikel terug ontvangen van de leverancier, sturen we deze kosteloos naar je op.
Een orderbevestiging wordt automatisch gegenereerd zodra de betaling van een order werd verwerkt. De orderbevestiging wordt verzonden naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw Klium account of bestelling.
Indien je toch geen orderbevestiging ontving, kan dat te wijten zijn aan:
een bestelling met overschrijving/overboeking: je koos tijdens het afrekenen voor overschrijving/overboeking. Dan kreeg je van Klium een mail met de pro forma factuur. Vervolgens kreeg je van de betaalprovider Docdata Payments een mail met de betaalreferenties. Gebruik steeds het unieke betaalkenmerk (PID-t nummer) en het rekeningnummer uit de mail van Docdata Payments om jouw overschrijving/overboeking uit te voeren. Zodra de betaling van je bestelling volledig is verwerkt (2 tot 3 werkdagen), ontvang je automatisch ook de orderbevestiging.
een foutief opgegeven mailadres: controleer het mailadres dat je opgaf in je Klium account. Het komt voor dat het gekoppelde mailadres aan het account een typefout bevat. Je ontvangt daardoor geen mailverkeer van ons. Neem even contact op met de Klium klantenservice. We corrigeren in dat geval het mailadres van je account.
de spam-folder: controleer even of de orderbevestiging niet ongelukkig in de spam-folder is terecht gekomen.
* Heb je een Klium account? Log dan in om orderinformatie automatisch weer te geven