Klantenservice

Klium Klantenservice

Selecteer het type aanvraag en vul het contactformulier in *

* Heb je een Klium account? Log dan in om orderinformatie automatisch weer te geven.

  • Retouren en garantieaanvragen
  • Incomplete / foutieve / beschadigde levering
  • Algemene vraag

Of vind zelf het antwoord op je vraag

Vaak gestelde vragen

Welke verzendkosten betaal ik voor mijn bestelling bij Klium?

 

Verzend- en behandelkosten:

  • Gratis verzending vanaf €125
  • Bestellingen kleiner dan €75: €11,99 incl.BTW
  • Bestellingen tussen €75 en €125: €6,99 incl. BTW

Heeft dit antwoord je geholpen?
109 25

Retourneren | Terugsturen | Herroepingsrecht - Hoe stuur ik een artikel retour?

 

Retourneren: het herroepingsrecht

Je kan een artikel, binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst, terugsturen of binnen deze periode aangeven dat je van jouw aankoop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het artikel te retourneren.

We vragen je het artikel retour te sturen in originele (ongebruikte) staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Indien je tijdens de bedenktermijn verder bent gegaan dan nodig is voor de beoordeling of je het product wilt behouden, dan mogen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag.

We vragen je voor het aanmelden van jouw retour hierboven 'Retourneren' te selecteren als type aanvraag en het contactformulier in te vullen. Volg de vervolgstappen om je retourlabel aan te maken/af te drukken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.


Heeft dit antwoord je geholpen?
40 67

Mijn product is defect tijdens de garantieperiode, hoe moet ik verder?

 

Check de garantievoorwaarden

Controleer op voorhand of de garantievoorwaarden van de leverancier van toepassing zijn. Je vindt in onze webwinkel en ook onderaan deze klantenservice pagina, de links naar de garantiepagina's van verschillende merken. Selecteer een merk, volg de link naar "lees de fabrieksgarantie" op de garantiepagina en controleer of je aanvraag voldoet aan alle voorwaarden.

Aanvraag indienen

Voldoet jouw aanvraag aan de fabrieksgarantie, vul dan bovenstaand contactformulier in. Selecteer "Defect product / Garantie aanvraag" als type aanvraag en vervolledig het formulier. Vermeld steeds je bestelnummer en het artikelnummer in je aanvraag. Wanneer je een Klium account hebt en je ingelogd bent, kan je bestelnummers en artikelen selecteren uit je bestelhistorie en dien je dus zelf minder informatie in te vullen. Omschrijf duidelijk het defect of het probleem bij elke aanvraag die je doet en voeg een videofragment en/of foto's toe wanneer dit je aanvraag kan verduidelijken. Na het indienen van het formulier, ontvang je van één van onze medewerkers per mail een dossiernummer en verdere instructies om het artikel naar ons te versturen.

Belangrijk om weten! 

Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen. 
Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:- stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,- brandstofaangedreven machines: verwijder de brandstof en olie uit het reservoir.

Artikel ontvangen

Zodra wij het artikel ontvangen, versturen we het onmiddellijk naar onze leverancier voor nazicht en herstelling. Op regelmatige tijdstippen zal je van ons een update krijgen over je aanvraag. Valt de herstellingsaanvraag volgens de leverancier niet onder de garantievoorwaarden, dan ontvang je hierover bericht van ons. De leverancier zal dan een offerte (bestek) maken voor de herstelling die wij je dan bezorgen. Wanneer wij het artikel terug ontvangen van de leverancier, sturen we deze kosteloos naar je op.


Heeft dit antwoord je geholpen?
21 7

Wat als ik niet thuis ben op het bezorgmoment?

Was je niet aanwezig tijdens het bezorgmoment, dan probeert DHL het de volgende werkdag nog een keertje. Lukt het bij de tweede poging niet, dan laat de bezorger een 'afwezigheidskaartje’ achter met het adres van het afhaalpunt. Jouw bestelling wordt dan bezorgd bij een afhaalpunt bij jou kort in de buurt. Je hebt 5 dagen tijd om je pakket af te halen vooraleer het terug naar ons wordt verzonden.


Heeft dit antwoord je geholpen?
20 7

Afrekenen. Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken op Klium?

 

Bij Klium kan je gebruik maken van volgende afrekenmogelijkheden:

    1. Ideal
    2. PayPal
    3. Visa
    4. Mastercard
    5. Bankoverschrijving/Overboeking (Hou er rekening mee dat je bestelling pas verder verwerkt wordt, nadat de betaling bij de bank volledig werd verwerkt, dit duurt 2 à 3 werkdagen )
    6. Billink (achteraf betalen beschikbaar voor zakelijke klanten)

Heeft dit antwoord je geholpen?
16 11

bekijk meer...

Je kan ons ook telefonisch bereiken. We helpen je graag verder!

Onze klantenservice is open van maandag t/m donderdag van 08:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:30 uur en op vrijdag van 08:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:00 uur. Je bereik ons op 03 74 000 41 (lokaal tarief) of via WhatsApp.

Nieuwe aankoop gedaan? Registreer zelf je nieuwe aankoop voor een verlengde garantietermijn!

Selecteer het merk en kom er alles over te weten.

Registratie & garantiebepalingen per merk